طراحی سایت با وردپرس

سؤالی که ذهن بسیاری از صاحبان کسب‌‌و‌کارها را که به دنبال طراحی یک سایت کارآمد و حرفه‌ای برای فعالیت خود هستند درگیر‌کرده، این است که چرا برای طراحی وبسایت، باید از وردپرس استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که مهم‌ترین دلایل محبوبیت طراحی سایت وردپرسی، انعطاف‌پذیری، سهولت کاربرد، سئودوست بودن (SEO Friendly) و امنیت بالای آن است.

در این مطلب به بررسی اهمیت طراحی سایت وردپرسی می‌پردازیم و انواع سایت وردپرسی را نیز معرفی می‌کنیم. درصورتی که شما هم به دنبال طراحی سایت وردپرسی برای کسب‌و‌کار خود هستید حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

:آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند

اهمیت سایت

امروزه با تغییر شیوه خرید محصولات و خدمات از سوی مصرف‌کنندگان و تمایل بیشتر به خرید آنلاین، داشتن حضور فعال در فضای وب به‌خصوص داشتن وب‌سایت برای هرکسب‌و‌کاری بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به مهم‌ترین دلایل نیاز به طراحی سایت برای کسب‌و‌کارها می‌پردازیم:

  • حتی مشتریانی که هنوز هم خرید حضوری را ترجیح می‌دهند؛ پیش از مراجعه برای خرید محصول، از وب‌سایت فروشگاه موردنظر بازدید می‌کنند.
  • با طراحی سایت وردپرسی می‌توانید نام تجاری و برند خود را به مشتریان معرفی کنید، اطلاعات جامعی در خصوص محصولات خود ارائه دهید و شانس فروش محصولات خود را افزایش دهید.
  • با طراحی سایت وردپرسی برای کسب‌و‌کار خود و بهینه‌سازی آن توسط SEO ، وب‌سایت شما در اولین صفحه‌های جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود و احتمال بازدید محصولات شما و فروش آن‌ها افزایش می‌یابد.
  • با داشتن وب‌سایت برای بیزینس خود، می‌توانید از استراتژی‌های بازاریابی برای تبلیغ کسب‌و‌کار و محصولات خود استفاده کنید و با کمترین هزینه، فروش محصولات خود را ارتقاء دهید.
  • طراحی سایت وردپرسی برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا جشنواره‌های فروش و تخفیف راه‌بیندازید و به این ترتیب مشتریان بیشتری جذب کنید؛ همچنین می‌توانید محتواهای متنی و ویدیویی برای معرفی محصولات خود تهیه کنید و بر روی وب‌سایت خود بارگذاری نمایید.
what is cms

خوب است بدانید که CMS در حال تکامل است تا علاوه بر مدیریت محتوا در وب‌سایت، در کانال‌های دیگری نظیر ایمیل، برنامه‌های تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گیرد. وردپرس نیز یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا به‌شمار می‌رود و طراحی سایت وردپرسی برای کسب‌و‌کارهای قدرتمند در سراسر جهان، از شهرت و محبوبیت فراوانی برخوردار است.

چیست؟ CMS

سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) یا به‌اختصار CMS، نرم‌افزاری برای ایجاد، مدیریت و بهینه‌سازی وب‌سایت است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به ایجاد و ویرایش محتوای الکترونیکی خود بر روی صفحه‌های وب، پست‌های وبلاگ و غیره بپردازند. با استفاده از CMS صاحبان کسب‌و‌کارها می‌توانند محتوای موردنظر خود را بارگذاری و قالب‌بندی کنند و عناوین و تصاویر را اضافه کنند و حتی بهینه‌سازی سایت را انجام دهند.

بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است؟

برای آنکه بتوانید بهترین CMS برای راه‌اندازی وب‌سایت خود را انتخاب کنید، لازم است که ابتدا با ویژگی‌های یک سیستم مدیریت محتوای خوب آشنا شوید. در ادامه به ویژگی‌های بهترین CMS اشاره می‌کنیم:

  • بهترین سیستم مدیریت محتوا، باید به ابزارهای مناسب جهت ایجاد و ویرایش محتوا مجهز باشد و استفاده از آن نیز برای کاربران آسان باشد.
  • سیستم مدیریت محتوای مناسب باید امکان دسته‌بندی و برچسب‌گذاری محتواها را داشته باشد؛ این ویژگی برای وب‌سایت‌هایی با تعداد محتواهای زیاد بسیار اهمیت دارد.
  • قابلیت انتقال داده‌ها یکی از ویژگی‌های بهترین CMS به‌شمار می‌رود؛ به این معنا که امکان انتقال داده‌ها به پلتفرم‌های دیگر یا شرکت میزبان دیگر وجود داشته باشد.
  • وجود تیم پشتیبانی برای پاسخگویی به سؤال‌های احتمالی کاربران نیز از دیگر ویژگی‌های بهترین CMS است.

وردپرس، بهترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است و بیش از 42 درصد از کل وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. با توجه به مزیت‌های طراحی سایت وردپرسی، تقاضا برای آن در میان صاحبان کسب‌و‌کارها بسیار زیاد است

Best cms choose
why use wordpress

چرا باید از وردپرس استفاده کرد؟

  • استفاده از وردپرس، انعطاف‌پذیری لازم برای ایجاد هرنوع وب‌سایت اعم از فروشگاهی، حراجی، عضویت و غیره را دارد.
  • طراحی سایت وردپرسی، به هیچ‌گونه مهارت فنی یا دانش کدنویسی نیاز ندارد و ایجاد و ویرایش صفحه‌های وب با استفاده از آن به سهولت انجام می‌شود.
  • قالب‌ها و افزونه‌های بسیاری در وردپرس وجود دارند که به طراحی سایت شما کمک می‌کنند؛ بسیاری از این امکانات رایگان هستند.
  • با طراحی سایت وردپرسی، به‌ راحتی می‌توانید بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) را نیز انجام دهید؛ ایجاد ‌URLها، دسته‌بندی و برچسب‌گذاری‌های مناسب سئو برای پست‌های شما در وردپرس به آسانی انجام می‌شود.
  • وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز (Open Source) است و به گروه‌هایی نظیر WPBeginner Engage Facebook دسترسی دارد؛ بنابراین درصورت بروز هرگونه مشکل یا داشتن سؤال احتمالی، امکان پاسخگویی از طریق تیم پشتیبانی فراهم می‌شود.

انواع سایت

فضای وب بسیار گسترده است و میلیاردها وب‌سایت برای داشتن سهمی از توجه مخاطبان، درحال رقابت با یکدیگر هستند. هنگام طراحی سایت، ابتدا باید مشخص کنید که کاربری سایت شما چیست. در ادامه به معرفی انواع سایت می‌پردازیم:

‌سایت شرکتی

‌سایت شرکتی یا تجاری به نمایندگی از یک شرکت خاص ایجاد می‌شود و محصولات و خدمات آن را معرفی می‌کند. درحقیقت، هدف از ایجاد سایت شرکتی، فروش محصول نیست و امکان اتصال به درگاه‌های پرداخت بانکی نیز در آن وجود ندارد. هدف از طراحی سایت وردپرسی برای یک شرکت، معرفی شرکت و رزومه آن، معرفی محصولات و خدمات، انتشار تصاویر مربوط به محصولات و خدمات و راه‌های ارتباطی با مدیران شرکت است.

سایت فروشگاهی

جامع‌ترین نوع سایت برای هرکسب‌و‌کار، سایت فروشگاهی است که در آن، علاوه‌بر معرفی محصولات و خدمات، راه‌های ارتباطی با مدیران و انتشار گالری محصولات و خدمات، امکان خرید آنلاین و اتصال به درگاه پرداخت بانکی نیز وجود دارد.

سایت آموزشی

سایت‌های مؤسساتی که دوره‌های آنلاین آموزشی ارائه می‌دهند، در زمره سایت‌های آموزشی قرار می‌گیرند. هدف اصلی چنین سایت‌هایی، ارائه مطالب آموزشی به بازدیدکنندگان یا ارائه اطلاعات مربوط به یک مؤسسه آموزشی به آن‌ها است. برخی از سایت‌های آموزشی مانند سایت‌های سرگرمی و رسانه‌ای، از تبلیغات هم استفاده می‌کنند. برخی دیگر امکان خرید اشتراک را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند؛ همچنین بسیاری از سایت‌های آموزشی مانند سایت‌های فروشگاهی، به‌صورت آنلاین اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

سایت شخصی

خوب است بدانید که همه وب‌سایت‌ها با اهداف تجاری و درآمدزایی ایجاد نمی‌شوند. بسیاری از افراد، اقدام به طراحی سایت وردپرسی برای معرفی خود و هنر و اندیشه‌های خود می‌کنند. افراد در سایت‌های شخصی، تصاویر، خاطرات و حتی زندگی روزمره خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. درصورتی که چنین سایت‌هایی به اندازه کافی بازدید داشته باشند و محبوب شوند؛ امکان درآمدزایی را نیز ایجاد می‌کنند.

types of site

هزینه طراحی سایت وردپرسی

عوامل مختلفی بر میزان هزینه طراحی سایت وردپرسی مؤثر هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • برای طراحی سایت وردپرسی لازم است که یک دامنه تهیه کنید که آدرس ‌سایت شما در فضای وب خواهد بود. قیمت دامنه با توجه به نوع آن متفاوت است؛ به‌عنوان مثال، خرید یک دامنه دات‌آی‌آر (.ir) از دامنه دات‌کام (.com) ارزان‌تر است.
  • عامل دیگری که بر روی هزینه طراحی سایت وردپرسی اثرگذار است؛ هاست یا میزبانی است. هاست‌ها در انواع مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شوند؛ با توجه به نوع سایت و حجم اطلاعات آن، می‌توانید هاست مناسب را برای آن خریداری نمایید.
  • برای طراحی سایت وردپرسی، لازم است که یک قالب وردپرس داشته باشید. برخی از این قالب‌ها رایگان هستند؛ اما درصورتی که تمایل دارید یک قالب شیک و اختصاصی برای سایت خود تهیه کنید می‌توانید یک قالب حرفه‌ای خریداری نمایید.
  • پس از انتخاب قالب وردپرس، لازم است که افزونه‌های موردنیاز را نیز خریداری و به سایت خود اضافه نمایید. یکی از مهم‌ترین افزونه‌هایی که باید برای سایت خود تهیه نمایید، افزونه سئو وردپرس است.
  • پس از تهیه تجهیزات موردنیاز برای طراحی سایت وردپرسی، لازم است که یک تیم طراحی سایت حرفه‌ای و متخصص پیدا کنید تا مطابق با ایده‌های شما و نوع سایت موردنظر شما، طراحی سایت را با بهترین کیفیت انجام دهند. دستمزد تیم طراحی سایت نیز بر هزینه طراحی سایت وردپرسی مؤثر است.

انواع سایت وردپرسی

مهم‌ترین قالب‌ها برای طراحی سایت وردپرسی شامل قالب آماده و قالب اختصاصی هستند. مقصود از قالب آماده، این است که فردی قبلاً وب‌سایتی را مشابه آنچه مدنظر شما است، طراحی کرده و اکنون آن را به فروش می‌رساند. چنین قالب‌هایی، ارزان هستند، به‌سادگی نصب می‌شوند، کار ‌کردن با آن‌ها ساده است و به‌روزرسانی آن‌ها نیز توسط طراح آن انجام می‌شود.
تهیه قالب اختصاصی برای طراحی سایت وردپرسی نسبت به قالب آماده هزینه بیش‌تری دارد، آماده‌سازی آن نیز زمان‌برتر است و به فردی متخصص برای طراحی آن نیاز است. مزیت استفاده از قالب اختصاصی در طراحی سایت وردپرسی، این است که کاملاً مطابق با ایده‌های شما و متناسب با کسب‌وکار شما آماده شده است، امکان کپی‌برداری از آن توسط دیگران وجود ندارد و به برندسازی شرکت شما کمک می‌کند.

Website designer

Subscribe to our Newsletter

Lates News about designing and SEO

Share this post with your friends