بک لینک چیست؟

یکی از روش‌های بهبود سئو وبسایت استفاده از بک لینک می‌باشد. بک لینک‌ها تا اندازه زیادی اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهند و موجب می‌شود تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید؛ همچنین این کار باعث می‌شود تا ترافیک ورودی بالایی به سمت سایت شما سرازیر شود. لینک‌سازی از موثرترین اقداماتی است که در سئو و بهینه‌سازی وبسایت می‌باشد؛ در صورتی که مایل به استفاده از این روش هستید تا از طریق لینک‌سازی سایت خود را در نخستین نتایج گوگل قرار دهید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بک لینک سازی، خرید بک لینک گروهی و انبوه و تاثیرات آن بر سئو بیشتر آشنا شوید.

:آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند

چیست؟ Backlink

Backlink به لینک‌هایی گفته می‌شود که یک وبسایت به یک سایت دیگر می‌دهد؛ به عبارتی ساده‌تر هنگامی که یک وب‌سایت لینک شما را در سایت خود قرار می‌دهد به طوری که کاربر با کلیک بر روی آن پیوند به سایت شما هدایت شود، یک بک لینک برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود. بک لینک‌ها می‌توانند تأثیر شگرفی در محاسبه رتبه وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند؛ این لینک‌ها می‌توانند متن یا تصویر باشند که با کلیک بر روی آن‌ها، شما را به سایت دیگری ارجاع می‌دهد.

لینک‌سازی خارجی (External Links):

به لینک‌سازی از یک سایت دیگر به یکی از صفحات وبسایت شما لینک سازی خارجی گفته می‌شود، این نوع لینک‌سازی در افزایش اعتبار و ارزش سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بک لینک‌های خارجی به دو دسته بک لینک‌های follow و Nofollow تقسیم می شوند:

معرفی انواع بک لینک

لینک‌‌سازی در وبسایت‌ها انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت:

لینک‌سازی داخلی (Internal Links):

ایجاد یک بک لینک در صفحات داخلی یک وبسایت را لینک‌سازی داخلی می‌گویند، به عبارتی دیگر زمانی که یک صفحه از سایت شما به صفحه دیگر از همان سایت لینک دهد می‌گوییم لینک داخلی ایجاد شده است.

لینک فالو (Follow):

کلیه بک لینک ها به طور پیشفرض فالو یا دوفالو (Dofollow) هستند، منظور از لینک فالو این است که ربات‌های گوگل اجازه دارند مقصد آن لینک را دنبال کنند و در صورت معتبر بودن، رتبه سایت مقصد را نیز افزایش می‌دهد.

لینک نوفالو (Nofollow):

زمانی که یک لینک را به لینک نوفالو تبدیل می‌کنیم به این معنی است که موتورهای جستجو اجازه بررسی و دنبال کردن آن لینک را ندارند؛ همچنین از سایت مبدا هیچگونه ارزش و اعتباری به سایت مقصد منتقل نشود. با استفاده از دو روش زیر می‌توانید لینک‌ها را به نوفالو تبدیل کنید:

  1. می‌توانید از دستور rel=”nofollow” استفاده کنید. به این صورت که مانند مثال زیر برای هر کدام از لینک‌ها دستور rel=”nofollow” را قرار دهید.

<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>Google</a>

  1. یا از افزونه Nofollow for external link برای این کار استفاده کنید.
بک اینک
  • افزایش رتبه‌بندی سایت

بک لینک از مهمترین پارامترهای سئو و بهینه‌سازی وبسایت است که با قرار دادن Backlink می‌توانید رتبه سایت خود را بهبود بخشیده و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. تا زمانی که وبسایت شما بازدیدکننده‌ای نداشته باشد قطعا نمی‌توانید شانسی برای موفقیت در عرصه وب کسب کنید، بنابراین از دیگر مزایای مهمی که استفاده از بک لینک دارد رتبه‌بندی و ترافیک ورودی سایت را افزایش می‌دهد.

  • افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات

از دیگر مزیت‎های مثبتی که بک لینک‌ها دارند این است که سرعت جستجو و ایندکس کردن صفحات وبسایت را توسط خزنده‌های موتور جستجو بالا می‌برند. شما می‌توانید با ایجاد یک Backlink مرتبط و متناسب کاری کنید تا ایندکس محتوای وبسایت خود را تا اندازه زیادی افزایش دهید.

مزایای استفاده از بک لینک در سئو وبسایت

هر وبسایتی برای موفقیت و ارائه خدمات و محصولات خود نیازمند مشتریان و بازدیدکنندگان بسیاری است، تا زمانی که یک سایت بازدیدکننده‌ای نداشته باشد بدون شک رتبه مناسبی در گوگل کسب نخواهد کرد و در نتیجه قادر به فروش محصولات و خدمات خود نخواهد شد؛ یکی از مواردی که در جذب بازدیدکننده و افزایش ترافیک سایت تاثیر زیادی دارد بک لینک‌ها می‌باشند. بک لینک‌های باکیفیت تاثیر شایانی در الگوریتم‌های گوگل دارند و در بالا بردن رتبه سایت موثرتر خواهند بود. در ادامه به برخی از مزایای بک لینک‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • افزایش اعتبار سایت

ایجاد بک لینک‌های مرتبط و باکیفیت ارزش و اعتبار زیادی از سمت موتورهای جستجو برای وبسایت شما به ارمغان می‌آورد، نامرتبط بودن Backlink می‌تواند از اعتبار سایت بکاهد و حتی در مواردی موجب جریمه شدن سایت توسط گوگل شود. توصیه می‌کنیم در هنگام قرار دادن بک لینک از مرتبط و باکیفیت بودن آن اطمینان حاصل کنید تا با نتیجه معکوس استفاده از Backlink مواجه نشوید.

معایب و تاثیرات خرید بک‌لینک در سئو وبسایت

بکارگیری بک‌لینک با روش‌های اصولی مزایای زیادی به همراه دارد، اما استفاده از روش‌های غیراستاندارد اثرات مخربی را بر روی سایت شما خواهد گذاشت، یکی از این معایب گوگل پنالتی می‌باشد؛ گوگل پنالتی به مجازاتی گفته می‌شود که گوگل برای وبسایت‌هایی که از روش‌های غیرمجاز برای سئو وبسایت استفاده می‌کنند در نظر می‌گیرد. از مواردی که تاثیر منفی در سئو سایت می‌گذارد استفاده از بک‌لینک‌های نامناسب، خرید بک لینک انبوه، خرید بک لینک گروهی، استفاده از محتوای تکراری و یا کپی شده و موارد بسیار دیگری هستند که موجب نقض قوانین و مقررات گوگل می‌شوند. گوگل نه‌تنها وب‌سایت‌هایی که لینک‌ها را دریافت کرده‌اند مجازات می‌کند، بلکه وب‌سایت‌هایی که لینک‌ها را قرار داده‌اند نیز مجازات می‌کند. مجازات گوگل تاثیرات مخربی بر روی ترافیک سایت شما گذاشته و رتبه سایت را کاهش می‌دهد.

بکلینک
  • خرید بک لینک گروهی

خرید بک‌لینک گروهی یکی از روش‌های بهره‌گیری از بک‌لینک‌سازی در سایت است اما در صورت متوجه شدن گوگل از طریق الگوریتم‌های خود اثرات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. در این روش، گروهی از سایت‌های معتبر با رتبه‌های مختلف جمع‌آوری شده است که می‌تواند به افزایش رتبه و اعتبار سایت شما کمک کند.

  • خرید بک لینک انبوه

این گونه بک‌لینک‌ها به صورت دائمی می‌باشند و به صورت تعداد محدود و مشخصی بک‌لینک به طور روزانه دریافت خواهید کرد، این گونه بک‌لینک‌ها ممکن است از طریق الگوریتم‌های گوگل قابل تشخیص نباشند؛ بنابراین خرید بک لینک انبوه می‌تواند وبسایت شما را از جریمه‌های گوگل در امان نگاه دارد. این نکته را باید مدنظر قرار داشته باشید که بک‌لینک انبوه خریداری شده نباید به صورت کاملا مستقیم و یکباره بر روی سایت قرار داده شوند زیرا این کار موجب پنالتی شدن دامنه وبسایت شما توسط گوگل خواهد شد.

  • خرید بک‌لینک

زمانی که در ازای دریافت یک بک‌لینک برای آن هزینه پرداخت می‌کنید به این معنی است که خرید بک‌لینک با موفقیت انجام شده است، البته ناگفته نماند که خرید هرگونه بک‌لینک از نظر گوگل مجاز نمی‌باشد و در صورت متوجه شدن نه تنها شما را جریمه می‌کند، بلکه رتبه سایت شما را نیز تا اندازه‌ای کاهش می‌دهد که می‌توان گفت هیچ ورودی دریافت نخواهید کرد اما در موارد بسیار موتورهای جستجو قادر به تشخیص بک‌لینک‌های خریداری شده نیستند. بک لینک سازی از مهم‌ترین و البته دشوارترین بخش‌های سئو خارجی وبسایت بشمار می‌روند که از طریق ایجاد بک‌لینک‌های معتبر و باکیفیت می‌توانید رتبه و بازدیدکنندگان وبسایت خود را افزایش دهید. خرید بک‌لینک‌ها از دو روش زیر امکان‌پذیر است:

منابع: hamyarwp , wpbeginner

Subscribe to our Newsletter

Lates News about designing and SEO

Share this post with your friends